Revneforebyggelse - Ramper på E20 ved Odense - Odense, Danmark

De to østvendte ramper ved <51> trængte til ny SMA (skærvemastiks) belægning, i forbindelse med udlægning af SRS (støjreducerende slidlag) på selve motorvejen. Ramperne havde et stort antal tværgående revner, som ad flere omgange var blevet repareret. 

På denne side

Emne
Revneforebyggelse
Objekt
Ramper på E20 ved Odense
By
Odense
Stat
Fyn
Land
Denmark
Dato
Tidsforbrug
1 Day

Situation

Tværgående revner i bærelag skyldes ofte ældning, som betyder, at asfalt hærder op og mister sin fleksibilitet, den bliver ’sprød’ og så afspænder den sig selv, og bliver hård som beton. Vejdirektoratet klassificerer tværgående revner som værende medvirkende til hurtigere nedbrydning og forkortelse af belægningens levetid.

Projektbeskrivelse

Der udlægges emulsion, og efter den har brudt, udlægges Carbophalt G over revnerne. Det skal sikres, at der er den nødvendige forankringslængde på begge sider af reven, ved lokale revner.

Tip: Det er hensigtsmæssig at udlægge armering på større arealer, for at sikre mod gennemslag fra nye revner, som ofte endnu ikke er synlige, eller først ses, når slidlaget fræses væk.

Materialeforbrug

Carbophalt G og Glasphalt G

Flere projekter

Contact

Simpson Strong-Tie Denmark

Simpson Strong-Tie A/S

Egeskovvej 33
CVR 65653818
8700 Horsens
Danmark