Hvad skal man være opmærksom på, når man vælger sin asfaltarmering?

©SP-Reinforcement
På billedet ses et eksempel på en asfaltkerne, der udtaget fra en belægning med udmattelses-revner.
På billederne ser man:
1. Asfaltkerne uden sammenhæng
2. Markering af revnestart
3. Markering af indlagt asfaltarmering/filt eller non-woven
4. Illustration af last og træk i undersiden af den øverste asfaltplade
Et af problemerne, med denne armering, er, at den ikke har en sikret sammenhæng mellem de to asfaltlag, og derfor er der opstået træk i undersiden af den øverste asfaltplade, hvilket kan skyldes at:
- Asfaltarmering med non-woven/filt og kundefast gitter er vanskelige at fuldklæbe
- Bitumen-imprægnering af asfaltarmering in-situ er en vanskelig proces
Med S&P asfaltarmering har du ikke disse udfordringer, da de er baseret på en åben gitterstruktur uden knuder, hertil kommer at glas- og kulfibertrådene ligeledes err imprægnerede med bitumen, disse parametre sikrer at armeringen virker efter hensigten.
Kontakt os for mere produktinformation på: info@sp-reinforcement.dk
Tekst/
Klavs Olsen
Regional Business Manager / Sales & Projects