Hvad skal man være opmærksom på, når man vælger sin asfaltarmering?

©SP-Reinforcement

På billedet ses et eksempel på en asfaltkerne, der udtaget fra en belægning med udmattelses-revner.

På billederne ser man:

1. Asfaltkerne uden sammenhæng

2. Markering af revnestart

3. Markering af indlagt asfaltarmering/filt eller non-woven

4. Illustration af last og træk i undersiden af den øverste asfaltplade

Et af problemerne, med denne armering, er, at den ikke har en sikret sammenhæng mellem de to asfaltlag, og derfor er der opstået træk i undersiden af den øverste asfaltplade, hvilket kan skyldes at:

  • Asfaltarmering med non-woven/filt og kundefast gitter er vanskelige at fuldklæbe
  • Bitumen-imprægnering af asfaltarmering in-situ er en vanskelig proces

Med S&P asfaltarmering har du ikke disse udfordringer, da de er baseret på en åben gitterstruktur uden knuder, hertil kommer at glas- og kulfibertrådene ligeledes err imprægnerede med bitumen, disse parametre sikrer at armeringen virker efter hensigten.

Kontakt os for mere produktinformation på: info@sp-reinforcement.dk

 

Tekst/

Klavs Olsen

Regional Business Manager / Sales & Projects

Contact

Simpson Strong-Tie Denmark

Simpson Strong-Tie A/S

Egeskovvej 33
CVR 65653818
8700 Horsens
Danmark